외국계 인공와우 제조사로서 이 기업은 과거에 제가 일했던 개인적인 경험도 있지만, 무엇보다 제 스스로가 전문가로서 자기개발의 모티브를 얻은 곳이기도 하고, 청각업계의 미래를 내다보았던 회사이기에 자신있게 추천해 드리고 싶습니다. 제가 잘 알지 못하는 회사를 남에게 추천하는 것 또한 우스운 일이겠지요. 2012년 현재 한국 법인이 설립된지 4년 정도 지나가고 있는 시점이고 현재 Sr.Clinical Specialist (차장급) 를 찾고 있다고 합니다.
개인적으로 이런 분들이 어플라이를 해보셨으면 합니다. 외국에서 청각학 관련 석사과정 중이거나 청각학 석사학위가 있으신 분으로 한국에서 Job을 찾고 계신분이라면 베스트라고 생각합니다. 종종 저에게 이메일로 문의를 주셨던 분들도 몇 분 계셨고, 외국에서 청각학을 전공하는 한국 분들이 한국의 업계 현실과 실정을 알아보고자 제 블로그에 종종 방문해 주시는 걸로 알고 있습니다.
또 다른 대상자는 국내에서 매핑으로 임상 경험이 있으신 분들로 병원 업무 스타일 보다는 회사 업무로 활동영역을 넓히고자 생각하시는 분들도 좋은 기회라고 생각이 듭니다. 보청기 제조사에서 5년 이상 근무하시는 분도 괜찮을 듯 합니다.
아래 보다 자세한 Job Position에 대해서 자료를 올려드릴테니 생각이 있으시다면 도전해 보시기 바랍니다. 자주 오는 기회가 아님을 말씀 드립니다.
Position Overview / Purpose :
The position takes leadership into coordinating the training of the Korean's clinicians and supporting them. The position support new and existing implant programs to achieve the regional strategic plan and meeting business outcomes. And, the position effectively collaborate with the other functions to fortify customer value, especially with the sales function as one territory team. The position develops customer relationships and contributes to identify market intelligence/opportunities/create demand and obtain orders
List up to 6 business outcomes that this role is accountable for delivering. In bullet point format under each accountability, explain how the incumbent will operate within Cochlear – answering the questions listed: Accountability 1: Senior Clinical Role 1) Coordinate the clinical mentoring and training of local clinicians with regards to Cochlear products, services and general CI processes (e.g. surgeries, candidacy, evaluation, management). 2) Take a leading role in the representation of the region for clinical product development, research, and validation. 3) Assist with clinical trials and research studies as determined by CAP. 4) Provide consultancy (including Crystal Integrity Testing) and counseling for difficult/challenging candidates and patients. 5) Provide clinical representation within projects involving D&D and wider regional clinical meetings. 6) Develop and implement clinical processes to ensure quality and regulatory compliance. Accountability 2: Customer Development Role. 1) Develop suitable training programs tailored to the specific needs of each cochlear implant clinic. 2) Instigate and implement training by other experts and professionals as appropriate. 3) Liaise with Cochlear team members in the establishment of market strategies and program development. 4) Decide on target audience for workshops and training sessions and invite participants to attend. 5) Present clinical data and study outcomes at key conferences or workshops. Accountability 3: Sales 1) Assist the Area Manager and the Territory Manager in the preparation of sales plans for key accounts to meet regional strategic plan and targets. 2) Identify potential new clinics and evaluate suitability. 3) Attend trade shows and conferences in the region presenting Cochlear products. 4) Participate in educational/training opportunities to increase awareness of cochlear implantation solutions. 5) Conduct presentations to professionals and the general public. Accountability 4: Provide clear and concise report on time 1) Weekly and Monthly clinical reports, and ad hoc reports as required. 2) Clinical trials and research reports (where applicable).
Team Role (Team member)
· Follow relevant quality procedures in order to deliver quality products and services and identify and support the implementation of continuous improvement.
· Contribute ideas on systems and process methods to improve deliverables
· Work safely, complying with all safety procedures, rules and instructions; and reporting workplace hazards, incidents or injuries to manager
Key Incumbent requirements
Minimum
· Relevant tertiary qualifications, e.g. audiology.
· More than 5 years experiences in Cochlear implant and/or hearing aids companies.
· Excellent verbal and written communication and presentation skills.
· Taking strong personal accountability with high passion
· A team based player.
· Ability to manage remote relationships
· Fluent English skills
· Flexibility in working hours to accommodate after-work appointments.
· Ability to make decisions under pressure.
위 내용에 관심있으시거나, 남들과 다른 삶을 계획하신 분 그리고 도전해 보고 싶은 분들께서는 아래로 연락을 주시면 됩니다. 용기를 갖고 도전해서 하나씩 하나씩 성취해 나가는 삶을 살아보시기 바랍니다. 그러다 보면 달라진 자신을 발견하실 수 있게 됩니다. 화이팅!!
Contact : theresa@srg.co.kr
(Theresa Na)
+82-2-540-3030(tel)
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